• Samenwerking Ajax

Samenwerking jeugdopleiding Westlandia en Ajax
    Op 31 oktober 2018 hebben Westlandia en Ajax een samenwerkingsovereenkomst getekend voor een samenwerking van de jeugd van Westlandia met de jeugdopleiding van Ajax. Voor zowel Ajax als Westlandia is de jeugdopleiding de belangrijkste levensader van de club. Zonder jeugd geen toekomst, letterlijk én figuurlijk.

Goede voetballertjes van jongs af aan op een plezierige manier een kwalitatief goede voetbalopleiding geven. Goede trainers, goede begeleiding en een gedegen organisatie waarin alles tot in de puntjes is geregeld.

Opleiden van voetbaltalent voor de toekomst
    Voor Ajax geldt op een bepaalde manier hetzelfde. De absolute toptalenten proberen zich via Ajax hogerop te spelen naar topclubs in Duitsland, Spanje en Engeland. Westlandia kan diezelfde rol, op een ander niveau, vervullen. Bij Westlandia leiden we op voor het eerste elftal van Westlandia. De spelers die er echt ver bovenuit steken gaan naar een profclub. Spelers kunnen via Westlandia die stap hogerop maken. We beschikken over een schitterend complex, een sterke organisatie en uitstekende jeugdtrainers die spelers stuk voor stuk beter maken. Westlandia beschikt op dit moment over prima lichtingen voetballers. Deze lichtingen zijn de voetbaltoekomst voor Westlandia.

Westlandia uniek in Zuid Holland
    In Zuid Holland is Westlandia de enige voetbalvereniging waarmee Ajax een samenwerkingsovereenkomst heeft met een “ster status”. Ajax houdt het aantal clubs waarmee heel intensief wordt samengewerkt beperkt. Met Westlandia er bij zijn dit 9 verenigingen die de “ster status” hebben en waarmee heel intensief wordt samen gewerkt.
    Ajax heeft de gehele jeugdopleiding van Westlandia gescreend en beoordeeld en heeft ons tot deze selectieve groep uitgenodigd. Dat Westlandia vorig jaar uitgeroepen is tot de beste jeugdopleiding van Nederland heeft zeker ook een positieve rol gespeeld.

Voordelen voor Westlandia
    Voor Westlandia is het een unieke kans om de jeugdopleiding te blijven verbeteren. Informatie uitwisselen, kennis opdoen en kennis delen. Jeugdtrainers van Westlandia krijgen periodiek een kijkje in de keuken van de Ajax-opleiding. Teams van Westlandia worden uitgenodigd voor het spelen van oefenwedstrijden en toernooien.